Your answers.



Kul att få vara delaktig i en fotografs vardag. Spännande jobb tycker jag. Har du planer på att bli professionell fotograf?
Svar: Det är riktigt roligt! Och självklart vill jag bli en professionel fotograf, men jag tror inte att jag är tillräckligt bra för det! Men, övning ger färdighet. 

Vad heter typsnittet i dina rubriker?
It's a secret ;)

Tänkte bara höra med dig, vad läser du för utbildning? :)
Det står i min meny här till vänster! Jag läser media med inriktning fotografisk bild. Går nu mitt sista år.

jordgubbar eller hallon? :)
Lätt, jordgubbar. Hallon är inte riktigt min grej.

Du har säkert redan svarat på den här frågan många gånger. Men kan du berätta lite mer om linjen du går! Vad får ni göra, vilka jobbmöjligheter leder det till.. Jag älskar att fotografera, och har ingen aning vilken linje jag ska välja nästa år...
Jag hade heller ingen som helst aning om vad jag ville söka för gymnasium. Men till slut blev det media. Det är olika på varje gymnasium om hur man läser media ämnena. Men i ettan så gjorde vi så att vi läste _alla_ medieämnen på en gång. Grafisk design, rörlig bild, textkommunikation, och fotografisk bild! Men när jag började tvåan så fick man välja inrikning och jag kom in på fotografisk bild! alltså foto. Vi läser foto A, B och C. Får göra alla möjliga roliga uppgifter och så vidare. Många tror att media är ett program som folk söker till bara för att de är slappt. Men det är faktiskt inte så slappt! Det är helt perfekt. Så älskar du att fotografera så kommer du trivas jättebra på media!

Vart i sverige vill du helst bo? :)
Oj, jag har fastnat för Lidköping. Min syster bodde där och jag tycker det är så himla mysigt där i stan.

den bild du är mest nöjd med från i somras? :)
I sommar har jag faktiskt inte tagit nåra bilder som jag fastnat för sådär jättemycket.

Vilka fina kort du tar! Vad har du för kamera?
Tack så jättemycket! ♥ Jag har en nikon d5000.

Tycker du om djur? Isåfall, har du ett husdjur?
Ja självklart, jag älskar djur. Dock är jag pälsallergiker. Men jag har en hund, en liten vit tuss som heter Rasmus, som är en blandning mellan bichon frisé och bichon havanais, och han luktar inte hund och fäller inte. Perfekt för mig!

Ditt favoritämne i skolan?
Fotografisk bild och grafisk design!

Nämn 3 favoritbloggar.
Thejuicydetails
Tinkerbella
Adaras

Hur gör du för att få dina bilder så där "gulaktiga"? Redigerar du, ett filter eller är det ngn inställning? Jag tycker det är så himla fint! :)
Det är actions aka filter som jag laddar ner ifrån deviantart.com. Hur man gör kan ni läsa här {länk}
dock är jag mycket bättre på att redigera nu än vad jag var då ;) haha men ni ser iallafall hur man gör.

Under rubriken "olika resebilder" {länk} så dom tre sista bilderna, vad använder du för objectiv på dom? :) sjuuukt fin blogg!
På den tredje från slutet har jag använt sigma 18-200mm och på dom två sista har jag använt Nikon 18-105mm :)

Var ifrån kommer tröjan du har på dig? {länk} och hur har du redigerat dessa bilder?
Det är en jättegosig tröja ifrån Lindex som jag köpte för ett bra tag sen. Den är i storlek L och jag har i vanliga fall S ;) men den ska vara stor tycker jag. Bilderna har jag redigerat med hjälp av actions o sedan dragit ner opaciteten tills jag blir nöjd.

Besökt många länder? Favoritplatsen?

Har besökt mallorca 3 gånger, bulgarien och rhodos 2 ggr.
Jag älskar Rhodos och att man kan gå runt i gamla stan, så mysigt. Men det negativa är att det inte är sandstränder utan det är stenar... Så Mallorca är helt bäst. Fina vita stränder till ett turkost as härligt hav. Kan det bli bättre?!

Vilken skola går du på? :-)
Står också i menyn ;) Västerhöjdsgymnasiet i skövde.

Är du nöjd med den kamera som du använder? Är den stor och "klumpig" eller lätt att bära med sig? Letar kamera nämligen :) Kram
Jag är jättenöjd med kameran! Men har ju stort objektiv plus batterigrepp så den blir lite klumpig faktiskt. Men vad gör det? ;)


Här syns min kamera rätt bra! så fin ♥

bloglovin


Kommentarer
Hanna

Hej, jag kommer från tidningen Eureka (http://skoltidningen.tabyenskilda.se/) och undrar om jag skulle kunna få skriva om din blogg där? :)



MvH Hanna

2011-09-17 12:05:26
URL: http://lolliipopgirl.blogg.se/
Elin (:

hej, söt blogg :D

2011-09-17 13:11:12
URL: http://ellolavich.blogg.se/
Anonym

Trevlig läsning:)

2011-09-17 13:12:41
URL: http://karinolofsson.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: