Hur redigerar jag?



Ganska bred fråga, men många har undrat på senaste tiden.
Så jag täntke försöka förklara lite.

För det mesta använder jag Actions {länk}
Det är alltså olika "filter" som kan ge dina bilder fin färg, att få dom att se lite äldre ut osv.

Du väljer ett filter och trycker sedan på denhär;

 

Sen öppnar du photoshop och trycker på fönster > funktionsmakron. Då kommer en ruta upp på höger sida. Trycker du på den lilla "pilen" under sträcken kan du läsa in filtret. Eller antingen öppna det direkt i photoshop, men det beror på om det ligger i en mapp eller inte.

Sen är det massa siffror i rutan som kommer upp till höger. Välj en siffra och tryck på play tecknet som jag markerat här under;

 

 

Sen är det klart. Ser det inte bra ut kan du hålla inne ctrl, alt och Z och trycka på Z samtidigt så försvinner en del lager och det kan då se bättre ut.

Annars kan man ju bara gå in på Curves eller Colorbalance osv! :)

 

 

bloglovin

bloglovin


Kommentarer
My

Åh super bra tips!

2011-03-29 21:51:48
URL: http://myvestlund.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: